torsdag 19 augusti 2010

Jävla skitregler

I 5år har Wilma gått skola i Ope, för att vi själva valt de, och därför har hon heller inte fått någon skolskjuts, de visste jag ju om, så är de ju. Så vi har ju skjutsat själva o sen har hon åkt buss.

När man bor i Hållsta, så hör man till kastalskolan, och nu ska Wilma börja där, alltså ska hon from måndag gå i den skola som hon hör till, och då tar ju en enkel människa som jag förgivet att självklart måste hon då få skolskjuts, som alla andra som bor här omkring, som klasskompisarna som bor ett stenkast härifrån. Men nääää så enkelt är de minsann inte.
Eftersom Wilma bor varannanvecka hos sin pappa, så får hon KANSKE KANSKE åka skolskjuts om de finns plats och om de INTE innebär någon merkostnad för kommunen, vadå merkostnad, om hon bott här varje vecka, då har dom väl inte kunnat neka... ska man bli straffad helt plötsligt för att hon bor med båda sina föräldrar? Ena stunden ska de delas på föräldrapenningdagar och vara så lika som de bara går, och andra studnen så straffas man för de?!

Det här låter helt sjukt i mina öron... jag förstår inte, och jag blir bara så jäkla arg så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om de just nu.... jag ska ringa rektorn o be om hjälp o se vad kommunen säger.... fortsättning följer....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan vad dåligt! Hoppas det ordnar sig. Kram!
/Fru S

Anonym sa...

Nu har vi fått veta av kommunen att hon får åka skolskjuts. tack å lov för det.

varannan vecka då hon bor i hackås så får vi däremot ingen hjälp, inte ens bidrag till busskort för att de är fel kommun.
jaja, jag orkar inte bråka om den veckan de får pappan göra isåfall.