tisdag 7 augusti 2012

Fjälltur

Idag åkte jag och Julia till vålådalen och gick mot vålåstugorna för att möta mamm som hade gått med moster Carina o HansÅke dit igår o dom skulle gå till lunndörrstugorna idag så för att mamma inte skulle behöva gå hela hemvägen själv så passade jag på.
Vålådalen är för mkt skog för min smak egentligen, men ack så härligt ändå.
Vi gick 6,5 km o väntade på mamma där och så gick vi tillbaka.
Plockade lite hjortron, hoppade över "krokodiler" letade blåbär och hade en jättebra dag, trots vräkregn de sista 2 km.
En av de saker som bara inte Får hända hände idag, Jullan somnade i stolen på vägen tillbaka till bilen, och tappade trasan. Nononooooo!
Mamma sprang tillbaka ganska långt och letade med den är borta.
Vi har en ny hemma, som inte alls duger, men den tröstade ändå lite.

Nästa vecka ska jag och Julia t med oss momma och gå till Ulvåtjärn, det sk bli härligt, jag längtar!






Inga kommentarer: