söndag 19 augusti 2012

Sista sekunden.

Varför är de så lätt att sjuta upp saker?
När jag gick på ledighet så tänkte jag att jag bla. skulle boka möte på en bank för ett ev byte, gå till optikern, städa och rensa garderoben och lite annat smått och gott. Förra veckan ringde jag banken o fick en tid i sept, i onsdags var jag till optikern och idag/kväll fram tills nu kl 22.15 har jag rensat o städat garderoben.
Varför? Jag har varit ledig i 8,5 vecka och har absolut haft regniga och kalla trista dagar på mig, men nä.
I morgon är de jobb igen, känns konstigt, tråkigt att inte kunna vara hemma o leka med Jullan och umgås med wilma, känns jobbigt att vardagen kom så fort, jag vill inte! Samtidigt är de ju skönt att jobba, göra lite nytta, träffa alla jobbarkompisar och förtjäna ledigheten. Men men....

Inga kommentarer: