fredag 5 juni 2009

Jävla telefonförsäljare

Fyfan, det är fredag kväll och jag är ensam hemma. Wilma gick till Björn igår och Markus for på Elmia skogsmässa, ensam hemma, en fredag kväll = trist
Men så hade jag hoppet till att min nya telefon skulle komma, förhoppningsfullt tittade jag i brevlådan efter avin, men NÄÄ. satans telefonförsäljare.
De började med att jag blev uppringd av en säljare som ville sälja på mig nån mobil, jag ville välja själv så han ringde upp någon dag senare och vi kom överens, mobilen skulle komma om 7 dagar.
så förra fredagen hade de gått kanske 3 veckor eller nåt och ingen mobil hade kommit så jag ringde Telia, nää dom såg ingen beställning och min bindningstid hade inte gått ut ännu så det gick inte att göra en beställning av ny mobil med förlängning av de befintliga förens den 3/6, okey sa jag då går jag direkt till butiken och fixar de så får jag mobilen i handen direkt.
Sagt och gjort igår susade jag ner till Telia och skulle äntligen få min efterlängtade nya mobil, men nää då har de där försäljar packet lagt in en beställning den 3/6, så jag ringde dom från butiken och ville att dom skulle stoppa köpet så jag istället kunde ta en mobil direkt. Jaha, det kunde han ju göra men de skulle ta en dag innan de var borta ur systemet och jag skulle få den mobilen hem i brevlådan i morgon ( idag fredag). Okey sa jag, men gamal kundtjänst häxa som man är så sa jag att jag ska ha den i morgon annars ringer jag dig, vad har du för direkt nr och vad heter du.
och nu har den inte kommit, gissa vem jag ska ringa i morgon - jo, Gabriel den lilla försäljarmuppen, hade jag haft en ny mobil att pillra på hade fredags kvällen varit räddad.
Trevlig fredag kväll på er !! =)

Inga kommentarer: