måndag 22 juni 2009

semester ångest

Jag har en slags ångest idag. Jag vill vara ledig, ha semester.
Så fort sommaren börjat komma, platser runt om kring en börjar stå tomma och man känner att hela arbetsplatsen är full av förväntan på semester, då får jag en kännsla av att jag orkar inte en dag till, jag måste få semester nu på stört.
Och så har jag inte semester förens i slutet av juli. Men de är själv valt, jag brukar välja det och jag gillar ju ha min semester kvar när vissa arbetskompisar börjar komma tillbaka nästan, det är skön kännsla att veta då att jag har allt mitt kvar. Men just nu känns det sjukt länge kvar till 23 juli som är min sista arbetsdag.
Min plan är att ev ta en dag ledigt, göra lite lunch utflyckter och jobba lite kort dagar, vipps säger det nog bara då så är min dag kommen.

tjohoo...

1 kommentar:

Ulrica sa...

Känner igen känslan.
Jag har 6 arbetsdagar kvar och jag får verkligen slita för att komma ur sängen på morgonen. Kroppen har redan börjat ta semester och vill inte gå iväg till jobbet.

Ha en bra dag.