fredag 19 februari 2010

Väntetid 1h 10 min

Wilma ramlade förra veckan och slog njuren och som följd av de fick hon spår av blod i urinet, vilket skulle följas upp en gång i veckan. Så vi skulle åka iväg efter skolan idag och lämna ett prov på hälsocentralen, jag ringde dit i morse för säkerhetsskull och vi fick en tid 13.30 jag provade få en senare tid men de gick inte då provet skulle iväg med nån bil.
Okey det blev skit stressigt, men vi kom iallafall dit nån liten minut efter halv, anmälde oss och blev tillsagda att sätta oss iväntrummet.
Vi väntade och väntade och väntade.. det var ganska mycket folk så jag stod ut och tänkte att de måste blivit nån försening... efter EN TIMME när en sköterska kom o ropade upp ett namn så orkade jag inte mer, jag sa att nu hade vi en tid HALV TVÅ och nu är klockan HALV TRE hur länge ska vi vänta? hon frågade efter namn o pep iväg... efter ca 10 minuter kom en söt liten sköterska som bad om ursäkt flera flera gånger, dom hade liksom glömt oss... och vad gör hon då, hon kollar urinet direkt, vilket innebär att de inte alls skulle med nån jävla bil och att vi inte alls hade behövt stressa som fan. Vi hade kunnat åkt dit till kl 15 lika gärna, puckon.
Det som var bra var ändå att det inte längre fanns något spår av blod och vi inte behöver åka o lämna nåt nytt prov nästa vecka.
Jaja nu är vi iallafall hemma och jag ska äta en apelsin.
Trevlig Helg!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att du fick en apelsin efteråt! : ) Tur att Wilma mår fint igen!
Puss å kram!
//k.