onsdag 4 mars 2009

En sportlovsdag

Så är Wilma och Jag ledig idag.
Jag såg fram emot en solig härlig dag, kaffe på altanen, madrassåkning i solen, kanske käka lunch ute och bara njuuuuta.
Nu är det inte alls soligt och vi sitter framför teven och kurar och undrar vad ska vi göra idag...
Wilma tycker att jag ska åka till Hackås och hämta Anna, själv hade jag ingen lust att åka en massa bil idag oxå, åkte ju till Åre fram och tillbaka i går eftermiddag och hämtade hem Wilma som varit och åkt skidor söndag - tisdag med Emma och familj.

nja vi får se vad de blir idag, jag borde tvätta lite kläder, dammsuga och de värsta av allt, åka o panta, jag hatar det, de känns så ..... fattigt, eller nåt, jag känner mig urfattig när jag står där.
Men jag har rensat ur pant skåpet för flera veckor sedan och har en sopsäck med Pet-flaskor som jag sagt att jag ska åka med. Markus tog glasflaskorna och dom åkte han ner o sorterade och lämnade redan samma dag... varför sjuter man upp saker, de blir ju inte roligare för de?!
jaja, vi får se, dom står ju ganska bra där dom står oxå .. =)

1 kommentar:

Sandra sa...

nej nej nej, du ska vara stolt över att du är snäll mot miljön när du pantar! PANTAMERA :)