onsdag 18 mars 2009

vuxet.... tyckte Anna

Idag har jag meddelat tv-innehav på radioverkets hemsida. Nu ska jag gladeligen betala så jag slipper få en snigel på ögat.

Glad o glad, den egentliga orsaken är väl för att det ringde en tant förra veckan och tyckte att det var väldigt konstigt att vi inte hade någon teve (markus köpte en ny teve innan jul och sånt skickas ju till dom, och att vi hade gett bort den trodde hon väl inte på som de verkade) och hon undrade om jag känner till lagen om radio och teve innehav, och undrade också om vi hade haft besök av någon tevepejlare någon gång och när jag sa nej så lovade hon att ordna så att vi skulle få det. -bitch!

Ja så nu är jag ännu mer vuxen då och laglig och lydig och allt vad de kan vara, då måste jag iallafall få köra lite för fort va?

1 kommentar:

Anonym sa...

...ja det var moget gjort! Jag tog också det stora steget för några månader sedan. Men det hann gå så långt att det kom en snubbe med snigel in i MIN hall. Då veknade jag ganska kvickt.
Numera betalar jag lydigt....ett tag till iallafall. he he
Kram Erika