söndag 31 augusti 2008

helgens projekt

Då är det söndag och jag har grejjat med hallen uppe i helgen. i går lördag så var de mest tråk jobb, spackla, slipa, måla taket osv.. bläk.


Idag har jag målat, på bilden nedan har jag målat en vägg + muren.
Väggen som är mörk, den är rakt fram när man kommer från trappen, dörren leder in till badrummet, dörren man ser på andra väggen går in till sovrummet.


Här är alla väggar målade, den mörka väggen ska dock målas en gång till, jag hade hjärnsläpp när jag var in på fresks i fredags, köpte så klart för lite färg.



Här är en närbild för att färg skillnaderna ska synas lite bättre

Den här väggen är mittemot sovrums ingången, den är målad i den ljusare färgen, blommorna är i den mörkare färgen, några blommor är i guld. Den väggen fortsätter ända ner i trappen, likaså blommorna.


jaha då känns de som de mesta är gjort, de som är kvar nu är förutom att måla den mörka väggen igen, att måla elementet, lägga golv och sätta lister.

sen måste de ju nästan bli en IKEA resa ..... =D




Inga kommentarer: