tisdag 26 augusti 2008

KatalogLovers

Hur mycket kan man egentligen längta efter en katalog ??

Ända sedan jag var liten har postorder kataloger haft en stor betydelse i mitt liv, jag är uppväxt med kataloger som en del av min tillsyn/barnvakt, ett katalog inebar stor underhållning.
Så fort jag kom hem till min farmor fick man sätta sig i soffan i lilla teve rummet och bläddra igenom en hög med kataloger och så fick man kryssa för på de saker man ville ha. Vissa kataloger hade mer leksaker och så ändra och dom var bättre. Sen har de där följt me, så fort vi fick en katalog hem så ville jag bläddra, drömma, önska och skrev alltid upp på beställningsordern vad jag ville ha osv. Nu i vuxen ålder så är jag likadan, fast jag har valt bort vissa kataloger, de kataloger jag ser som mina biblar nu är Hennes & Maurits katalogen och IKEA katalogen, Love it!

Och nu har jag väntat på IKEA katalogen en vecka, för en vecka sedan fick dom årets möbelbibel i både Hackås och Oviken, varje dag har jag med förväntan och stort hopp öppnat brevlådan men nääää, jag har ännu inte fått den.
Tur nog så hade snällaste Sonja med en IKEA katalog till mig idag, hon hade fått två, så nu ska jag låna den av henne och bara njuta av den hela kvällen, förmodligen kommer jag att möblera om och köpa nya möbler till hela huset.

Puss & Kram alla katalog lovers

Inga kommentarer: